2006
Nyár [I. évfolyam, 4. szám – Vegyes szám]
Szerkesztő: Füzi Izabella
Szilvássy Orsolya Testhelyzetek című írásában az emberi test megjelenítései Pasolini filmjeinek hangsúlyos és visszatérő motívumaiként értelmeződnek. A markáns arcok, a meztelen test, a testi erőszak, a szexualitás és homoerotika ábrázolásával a test a látvány szintjén, a pszichoanalitikus diskurzushoz kötődő témákkal, valamint a művészettörténethez, a testábrázolások festészeti hagyományához való kapcsolódással konceptuális szinten is jelentések hordozójává válik. Peter Wollen szerint Godard egyre messzebbre merészkedve teremtett meg egyfajta ellenfilmet, amelynek értékei ellentétben állnak az ortodox film értékeivel. A régi film hét értékét emeli ki, és ezeket (forradalmi, materialista) párjaikkal és ellentéteikkel állítja szembe, bizonyos értelemben a film hét fő bűnét a hét fő erénnyel.
Tartalom
Szilvássy Orsolya: Testhelyzetek. A test Pasolini filmelméletében és -gyakorlatában
Mikola Gyöngyi: Pusztába vetett jelek – A kisvilág filmjei
Peter Wollen: Godard és az ellenfilm. Vent d’Est
Kitekintő
Jorge Casanova: Manhattani kalauz: szavak városából képek városa
Diákmunka
Farkas Tamás: Forradalom (szó szerint)
Recenzió
Digitális