Filmtörténeti keretek
Hogyan lehet a huszonegyedik század első évtizedeiből visszatekintve azokat az intézménytörténeti, technikatörténeti, esztétikai és befogadástörténeti, gyártási és terjesztési, műfaji és társadalomtörténeti alakulásokat elgondolni, amelyek a mozgókép, a mozi, a film, a videó és még sok más néven megnevezett kulturális képződmény státuszát, presztízsét, relatív folytonosságát és általános társadalmi beágyazottságát megteremtették? Tovább »
A tematikus számot Török Ervin és Füzi Izabella szerkesztette.
Tartalom
N. Rodowick: Fejezetek A film virtuális életéből
Imre Anikó: Minőség és televízió
Rosalind Galt − Karl Schoonover: Bevezető: A nem-tiszta művészfilm
Kovács András Bálint: Műfajok a magyar filmtörténetben
Miriam Bratu Hansen: Az érzékletek tömeggyártása: a klasszikus film mint vernakuláris modernizmus
Füzi Izabella: Néző és közönség − Mozitörténeti vázlat
Kránicz Bence: A korai magyar filmkritika kutatásának problémái
Diákmunka
Mravik Patrik: Produktív represszió. A cenzúra mint a filmtörténet felszabadított tárgya