Posts tagged "divat"
Az „instagramolható divat” fogalma és jelenségei

Az „instagramolható divat” fogalma és jelenségei

Jelen tanulmány kiindulópontját az a feltételezés adja, hogy a kommunikáció- és médiatudomány egyik elsődleges feladata a médiagyakorlataink mögötti hétköznapi fogalmak és használati logikák feltérképezése. Ezen általános megállapítást ezúttal az Instagram és a divatjelenségek közötti kölcsönhatás területén, különösen az „instagramolható divat” kifejezés megértésében érvényesítem.
Szuperhősdivat Hogyan és miért kapnak a jelmezek (is) eredettörténetet?

Szuperhősdivat
Hogyan és miért kapnak a jelmezek (is) eredettörténetet?

A szuperhősök ruházata nem pusztán a hideg ellen véd: az átlagemberektől és a többi hőstől is világosan megkülönböztető, ikonikus jelölője az adott hősnek. Az idő azonban a technológiához hasonlóan a szuperhősruházat „fejlesztését” is szükségessé teszi.
A színre vitt divat: kortárs ruhaperformanszok

A színre vitt divat: kortárs ruhaperformanszok

A divat mediális szétterjedése során számos közeggel és intézménnyel kerül interakcióba, transzmedialitásában formálódik. Ez szükségszerűen azzal jár, hogy a különböző médiaközegekben maga a divatbemutató is átalakul. A divatbemutatók transzformációja felől nem érdektelen a performansz közegének alakító ereje sem.
A rendszer és az egyéni cselekvések: rövid vázlat a fenntartható divatról

A rendszer és az egyéni cselekvések: rövid vázlat a fenntartható divatról

Az általában vett társadalmi cselekvésekben jelentkező trendek és divatok meghatározzák az öltözködéssel kapcsolatos divatokat is. Ezt a jelenséget jól szemlélteti a fenntartható divat esete is, amely az ökológiai eszme térhódításának, a környezetvédelmi megatrendnek a következménye.
Hype-ok a divatban

Hype-ok a divatban

Az esszé a divat elmúlt évtizedekben egyre dominánsabbá váló jelenségét, a dropokat és a divatfelhajtást mutatja be. A streetstyle felől indult trend mára már a legnagyobb divatcégek működését, kommunikációját is befolyásolja. A túltermelés negatív következményeként a niche márkák kezdték el diktálni a divatot.
Comme des Femmes – Olga Neuwirth Orlando-operája és Rei Kawakubo jelmezei

Comme des Femmes – Olga Neuwirth Orlando-operája és Rei Kawakubo jelmezei

Olga Neuwirth Orlando című operájának ősbemutatója történelmet írt 2019. december 8-án Bécsben, mivel ez volt az első nő által szerzett opera a Bécsi Állami Operaház 150 éves történetében.
Írta és rendezte Karl Lagerfeld. A digitális divatfilm reklámműfajról

Írta és rendezte Karl Lagerfeld.
A digitális divatfilm reklámműfajról

A digitális divatfilm (digital fashion film) műfaja a reklámipar, a filmipar és a divatipar érintkezési pontján helyezkedik el. A kreatív iparágak közül e háromnak a működési logikái az elmúlt időszakban igencsak elkezdtek egymás felé tartani. A kulturális iparágak mint szimbólumalkotó területek koncepcióját kidolgozó Hesmondhalgh szerint a prototípusnak tekinthető filmipar mellett a reklámipar funkcionalitása miatt mérsékelten ...
Reklám Nem. Társadalmi nemek ábrázolása reklámplakátokon

Reklám Nem. Társadalmi nemek ábrázolása reklámplakátokon

Mindannyian ismerjük a reklámokat. Jól tudjuk, arra akarnak minket rávenni, hogy vásároljunk. Unjuk őket, irritálnak minket, ugyanakkor meg vagyunk győződve róla, hogy nem tudnak már hatást tenni ránk, mert átlátunk rajtuk. De vajon tényleg nincs hatásuk? Az utóbbi évtizedek reklámdömpingje – gondoljunk akár a tévés, akár az internetes, akár a köztéri reklámok életünket behálózó jelenlétére ...
„Metadizájn”. A fogyasztói kultúra önreferenciájának „mitologikus” megközelítése

„Metadizájn”. A fogyasztói kultúra önreferenciájának „mitologikus” megközelítése

Habár a metareferencia tanulmányozásának felemelkedőben levő terepe – néhány kivételtől eltekintve – eddig leginkább irodalommal, filmmel, rajzfilmekkel és játékokkal foglalkozott, a metareferencialitás nem korlátozható nyelvi és audiovizuális narratívák fikcionális reprezentációira, hiszen a fogyasztói kultúra visszatérő jellemzőjévé is vált. Hangszerek, divatcikkek és autók példáján fogom szemléltetni, hogy a termékek dizájnja és a reklámok miképpen aknázzák ki ...