Posts tagged "fokalizáció"
Immerzív hatásmechanizmus és populáris műfajok megidézése a Saul fiában

Immerzív hatásmechanizmus és populáris műfajok megidézése a Saul fiában

Dolgozatomban Nemes Jeles László Saul fia (2015) című filmjét vizsgálom. Megállapításom szerint Nemes Jeles filmje immerzív módon képes hatni a nézőre, ami egyedülálló holokausztreprezentációt és azzal ellentétes ábrázolásformát hoz létre a holokausztfilmek sorában.
Megszállott. Flashback, fokalizáció, film noir

Megszállott. Flashback, fokalizáció, film noir

A tanulmány egy klasszikus korszakbeli film noir, a Megszállott (Possessed. Curtis Bernhardt, 1947) flashback-struktúráját vizsgálja. A szoros elemzés a branigani modellt alapul véve a flashback és a fokalizáció narratív szintjei közti csuszamlást követi végig.
Az Innen vagy a kamera tekintete

Az Innen vagy a kamera tekintete

1. Emlékszünk, hogy Noël Burch volt az első, aki a Praxis du cinéma (1) című könyvében komolyabban és rendszeresebben foglalkozott a képmezőn kívüli térrel, megkülönböztetve annak hat különféle részletét. Az első négy a keret négy oldalát határolja, az ötödik a díszletek mögötti, míg a hatodik a kamera melletti térnek felel meg. Burch megállapításában a leglényegesebb, ...
Az Amélie csodálatos élete narratív szempontú elemzése

Az Amélie csodálatos élete narratív szempontú elemzése

 Amélie csodálatos élete                                  A 2001-ben készült francia-német romantikus vígjáték rendezője az a Jean-Pierre Jeunet, aki korábban Az elveszett gyermekek városát (Marc Caróval) és az Alien 4-et rendezte. Jeunet azt a döntést hozta, hogy megpróbálja új ötletét saját maga, barátja ...
A szereplői szubjektivitás kérdése Darren Aronofsky filmjeiben

A szereplői szubjektivitás kérdése Darren Aronofsky filmjeiben

A szereplői szubjektivitás színrevitele a filmi narráció meghatározó kérdése. Az egyes szereplők észleleteinek és tudati tartalmainak bemutatása hozzájárulhat az adott történet árnyaltabb, sokrétűbb bemutatásához, sőt, magának a narratívának is központi magját képezheti. Ezen összefüggések alapján fogom megvizsgálni Darren Aronofsky munkásságát. Aronofsky első három filmje, a Pi (Darren Aronofsky, 1998), a Rekviem egy álomért (Requiem for a Dream. Darren ...