Posts tagged "reklám"
Reklám: a mágikus rendszer

Reklám: a mágikus rendszer

Történelem Még a legrövidebb reklámtörténelemi számvetést is a háromezer éves, szökött rabszolga elfogásáért jutalmat ígérő thébai papirusz felidézésével szokás kezdeni, amit olyan példák követnek, mint Athén utcai kikiáltói, a romos Pompeji gladiátorokat ábrázoló, harci játékok látogatására sürgető festményei vagy a római Forum oszlopaira kitett röplapok. Ez a kellemes kis rituálé gyorsan lefolytatható, és ugyanolyan gyorsan ...
Kiállítás és kommunikáció: csábítás és keretezés a reklámban a századfordulótól az ezredfordulóig

Kiállítás és kommunikáció: csábítás és keretezés a reklámban a századfordulótól az ezredfordulóig

A reklámkommunikáció gyakorlata egy olyan gazdasági és társadalmi háttérnek köszönheti a létét, melyet már Georg Simmel is leírt A pénz filozófiája című munkájában 1907-ben. Simmel pontosan elemezte azt a folyamatot, ahogyan a piaci szereplők távolodó és személytelenedő kapcsolatának elsődleges közvetítő közegévé, médiumává a pénz vált. Vagy másképpen fogalmazva: a 20. század elejére nem csak a ...
A reklám és a posztfeminista erődiszkurzus

A reklám és a posztfeminista erődiszkurzus

Az erős nők trendje A filmekkel nemi szempontból foglalkozó tanulmányokban visszatérő motívum, hogyan sokkolt egyeseket és milyen pozitív hatással volt más – általában női – nézőkre Sarah Connor figurája a Terminátor 2-ben (Terminator 2: Judgement Day. James Cameron, 1991), aki az első rész hisztérikus imázsát hátrahagyva immár okosan, magabiztosan, izmosan és felfegyverkezve várta a jövőből ...
Reklám Nem. Társadalmi nemek ábrázolása reklámplakátokon

Reklám Nem. Társadalmi nemek ábrázolása reklámplakátokon

Mindannyian ismerjük a reklámokat. Jól tudjuk, arra akarnak minket rávenni, hogy vásároljunk. Unjuk őket, irritálnak minket, ugyanakkor meg vagyunk győződve róla, hogy nem tudnak már hatást tenni ránk, mert átlátunk rajtuk. De vajon tényleg nincs hatásuk? Az utóbbi évtizedek reklámdömpingje – gondoljunk akár a tévés, akár az internetes, akár a köztéri reklámok életünket behálózó jelenlétére ...
Videoklip-történetek és a webkettes „pop-promó”

Videoklip-történetek és a webkettes „pop-promó”

„Internet killed the video star” [az internet megölte a videoklipsztárt] – hangzik el újra és újra a 2000. június 6-án a shockwave.com-on közzétett, az eStudio által gyártott és a The Broad Band (Mark Cohn és Ken Martin) által előadott dalban. Ez a dal a popzene és/vagy a videoklipek történetében kicsit is jártas hallgató-néző számára nyilvánvalóan ...
„Vajon kreatív a kreatív?”, avagy a gazdasági felsőoktatásban tanulók véleménye a kreativitásról és a kreatív reklámokról

„Vajon kreatív a kreatív?”, avagy a gazdasági felsőoktatásban tanulók véleménye a kreativitásról és a kreatív reklámokról

1. Bevezetés A kreativitás mint egyéni képesség vagy folyamat mind a mindennapokhoz kapcsolódóan, mind az üzleti életben egyre inkább előtérbe kerül a nyugati kultúrában. Közhelyszámba megy az a megállapítás, hogy változó világunkban az alkalmazkodás mellett a kihívásoknak való megfelelés egyik – talán a legjobb – módja a kreativitás alkalmazása, kiaknázása. Sokan úgy vélik, hogy a ...
A fogyasztói társadalom diszkrét bája.Mad Men – Reklámőrültek

A fogyasztói társadalom diszkrét bája.
Mad Men – Reklámőrültek

Matthew Weiner és reklámőrültjei történelmet írtak azzal, hogy egymás után háromszor (2008 és 2010 között) nyerték el a legjobb drámai sorozatért járó Golden Globe-díjat. A Mad Men megkerülhetetlen alapműként állt helyt hét évadon keresztül az egyre inkább telítődő sorozatpiacon elsősorban annak köszönhetően, hogy az epizódonként fokozatosan kibomló drámát komplex jellemű és nehezen kiismerhető karakterekkel építették ...
A Törley-márka a századfordulón. A modern reklám mint a társadalmi és a piaci jelentésképzés metszéspontja

A Törley-márka a századfordulón. A modern reklám mint a társadalmi és a piaci jelentésképzés metszéspontja

A reklám mint a „jelentések termelésének helye” A modern reklám a 19. századi kapitalizmus rendjében mélyen benne rejlő absztrakcióból, eltávolításból születik. Abból a távolságból nő ki, amely a piaci szereplők között jön létre a lokális és többé-kevésbé személyes ismertségi viszonyokon alapuló kereskedelmi körök kitágulásával, vagyis az ipari léptékű, központosított és tömeges gyártás és fogyasztás térnyerésével. ...