Befejezetlen múlt: a fogyasztás és a szórakoztatás utópiáinak térbeli kifejeződése a  Disney-élményparkok Tomorrowlandjében és azon túl

Befejezetlen múlt: a fogyasztás és a szórakoztatás utópiáinak térbeli kifejeződése a Disney-élményparkok Tomorrowlandjében és azon túl

Az elkövetkező húsz évben várostervezők, városfejlesztők, megcsömörlött építészek, nagyban gondolkodó kivitelezők ezrei fogják bejárni Walt Disney Worldöt, és hazatértükben azon fognak merengeni: »Honnan szerezhetnék egy üveggel abból az ’Igyál meg!’ feliratú folyadékból, hogy végre megtáltosítson Walt álma, és újjáépíthessem a városomat, újra felvirágoztathassam ligeteit, új erővel törhessenek a magasba szökőkutaim, hogy a nap energiáját hasznosíthassam, ...
Rajzfilmfigurákkal Hitler ellen

Rajzfilmfigurákkal Hitler ellen

Az USA animációs propagandája a II. világháború alatt Az amerikai animációs film aranykora már tartott az 1930-as és 1940-es évek fordulóján: Hollywood élőszereplős filmjeivel párhuzamosan az animációban is megkezdődött a hangosfilmek tömeges gyártása, a színes technika az 1932-es Virágok és fákkal (Flowers and Trees) jelent meg a rajzfilmben, a Hófehérke és a hét törpe (Snow ...
Diegetikus rövidzárlatok: a metalepszis az animációs filmben

Diegetikus rövidzárlatok: a metalepszis az animációs filmben

Belépni a mozivászonba vagy kilépni onnan nagyon fájdalmas lehet mintha savat öntenének az arcba vagy villanyárammal izgatnának szexuálisan. (William S. Burroughs: The Wild Boys: A Book of the Dead) Az alkotó és teremtménye a Fantazmagóriában (1908). Émile Cohl Fantazmagória (Fantasmagorie, 1908) című filmjének elején egy fotografált kéz gyorsan fehér bohócot rajzol a fekete háttérre [1a ...