Üres helyek a filmben. A kép és a képzelet összjátékáról

Üres helyek a filmben. A kép és a képzelet összjátékáról

“Még ha önmagával összhangban álló és kerek világot hoz is létre, a műalkotás akkor sem önmagáért, hanem számunkra, azon közönség számára való valódi és elkülönült objektum, amely azt szemléli és élvezi.” G. F. W. Hegel: Esztétika I. A film a néző fantáziáját célzottan veszi igénybe; mindez Alfred Hitchcock Hátsó ablak (Rear Window. 1954) című filmjében ...
A mozi kibővített története vagy a kibővített mozi története?

A mozi kibővített története vagy a kibővített mozi története?

A Lumière-fivérek neve nem pusztán egy művészeti ág, a filmművészet visszamenőleges minősítésére alkalmas, hanem lehetővé tette a mozgásnak a moziapparátus feltételei között való megőrzését és alkalmazását. Ez a kiváltság – a mozgás naturalista imitációja – régóta kifejtette hatását a kinetikus képességük szerint megkülönböztetett képfajták között épp úgy, mint a mozgás paradox formáit tanulmányozó szerkezetek között. ...