The Time-Image Today: A Brief Look at Deleuze, Cinema, and the Digital

The Time-Image Today: A Brief Look at Deleuze, Cinema, and the Digital

(Revision of Paper presented at NECS Conference, Budapest, June 19-22, 2008) In this paper I will revisit the question of the pertinence and critical applicability of basic concepts of European film theory in the age of global electronic media. I will pay special attention to Gilles Deleuze’s much-discussed notion of the cinematic time-image, identified by ...
Játék és film határok nélkül

Játék és film határok nélkül

I. Bevezetés „A hetvenes években felcseperedő videojátékok alkotói mindig is irigykedve bámulták a nagyobb testvért, a filmet. Fejlődésük során aztán lassan, szinte észrevétlenül tették magukévá a film formanyelvét, kifejezőeszközeit, elbeszélésmódját” – írja Beregi Tamás a Konzolhuszárok című tanulmányához írt bevezetőjében. Ha a két szórakoztatási forma között igazi rokonságot keresünk, akkor nem elegendő csupán egyirányú összefüggésként ...
A film és a videojáték fúziója a kortárs vizuális kultúrában

A film és a videojáték fúziója a kortárs vizuális kultúrában

A videojátékok mára a tömegkultúra meghatározó részévé váltak. A videojáték-ipar bevételei beérték a filmiparét, emellett az évente átadandó díjak és elismerések, például a BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) által rendezett British Academy Video Games Awards jól jelzi egyre erősödő térnyerését a rá irányuló kritikai figyelem felől is. Ennek a rövid múlttal rendelkező ...