Égi és földi szerelem Végletesség, szimbolizáció és tragikum Az íjban és a Failanban

Égi és földi szerelem
Végletesség, szimbolizáció és tragikum Az íjban és a Failanban

Bevezetés A könnyedsége ellenére szemtelenül önreflexív Pimasz barátném (Yeopgijeogin geunyeo. Kwak Jae-young, 2001) férfi főhősének humoros sugallata szerint a felkavaróan szomorú filmek dél-koreai sikerének oka Hwang Sun-won neves szépíró 1959-es, Zápor (Sonagi)  című, melodramatikus érzékenységű novellája – amely kötelező középiskolai olvasmányként nyilván kitörölhetetlen nyomot hagy („Egy hétig nem tudtam aludni“) a dél-koreai ifjúság lelkivilágán. Csak találgathatunk, hogy valóban így van-e, ám ...
Szeriális gondolkodásmód Wong Kar-wai életművében

Szeriális gondolkodásmód Wong Kar-wai életművében

…egyetlen, organikusan építkező filmsorozat… Wong Kar-wai hongkongi filmrendező 1988-as As Tears Go By című filmje óta sajátos képi látásmódjával, filmjeinek különös atmoszférájával, egyéni stílusjegyeivel és elgondolkodtató témaválasztásával hívja fel magára mind a hazai, mind a nyugati nézők és kritikusok figyelmét. Az alkotásaiban visszatérő témák és filmes elemek időről-időre arra ösztönzik az elemzőket, hogy az életpálya ...