Az Apertúra 2017-es tavaszi száma vegyes témájú cikkekből épül fel, amelyek a fikcionalitás, a műfajiság, a sztárság kérdésétől egészen az online tér és filmkészítés, -forgalmazás összefüggésének az elemzéséig elméleti és történeti kérdések sokaságát vetik fel a film-, a színház- és a médiatudományok területén. Az írások szerzői mindannyian fiatal, tehetséges és ígéretes kutatók, akik most zárták le mestertanulmányaikat vagy a PhD-tanulmányaik különféle állomásain tartanak. A dolgozatok egy része az idei, a XXXIII. OTDK-n szerepelt (Török Katalin) és díjnyertes (Berényi Csaba, Venyercsán Dávid, Kéri-Keller Szilvia) pályamunkák továbbfejlesztett változata. Így a tavaszi szám körképet nyújt a magyar filmtudományi kutatói utánpótlás jelenlegi állásáról is.

A számot szerkesztette Füzi Izabella és Török Ervin.

Tartalom

Berényi Csaba: Az ellenállás banalitása. Valóság és fikció a Saul fiában

Venyercsán Dávid: Immerzív hatásmechanizmus és populáris műfajok megidézése a Saul fiában

Huszár Linda: Megszállott. Flashback, fokalizáció, film noir

Gáspár László Ervin: Személyes dráma és háború – Nyelvfilozófiai vonatkozások az Érkezés című filmben

Márki Zsófia: A test és a szöveg határai – A tenger dala című animációs film mint mítoszadaptáció

Hernyák Zsóka: A megnevezés és a szereplehetőségek hatalmi ellentmondásai Peter Shaffer Equus című drámájában

Diákmunka

Török Katalin: Egy kortárs Marilyn: Marilyn Monroe sztár- és nőképe saját korában és a Kasszasikerben

Kéri-Keller Szilvia: Néző vagy felhasználó?A befogadói attitűd változása a videomegosztó oldalak tükrében